Jakie świece do Octavia 1 Tour 1.6 LPG?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • fokaks
    Classic
    • 2011
    • 21

    Jakie świece do Octavia 1 Tour 1.6 LPG?

    Czyli zdania są jednak podzielone
    W każdym razie. Ze śniegu wyciągnę, do serwisu podciągnę...
    Ale juz nie bede wyjmował z rowu albo co gorsza odpalał "popych"
  • northwest
    Ambiente
    • 2010
    • 118

    #2
    Jakie świece do Octavia 1 Tour 1.6 LPG?

    Witam serdecznie,
    Jakie świece najlepiej założyć do Octavia 1 Tour 1.6 fabryczny LPG (28000KM)?
    Możecie coś polecić?

    Łukasz
    www.webplay.pl oraz www.stepby.pl- zapraszamy :-)

    Komentarz

    • tom.tom
      Rider
      • 2009
      • 296

      #3
      ja mam fabryczne tzn. trzyelektrodowe NGK v-line nr 27

      wytrzymują około 45 tys. km (potem degradacji ulega środkowa elektroda), nie ma żadnych oznak zuzycia cewki, nie ma zadnych problemów z pracą silnika

      Niektórzy stosują jednoelektrodowe, tylko wtedy trzeba nieco zmniejszyc szczelinę pomiedzy elektrodami (przewodność gazu jest mniejsza niz rozpylonej benzyny, łuk elektryczny przeskakuje przy wiekszym napięciu, jeśli nie zmniejszy się szczelin - cewka dostaje w d..e)

      Mozna też kupić świece do LPG - wtedy nie trzeba nic robić z nimi

      Ile soób, tyle opinii

      Ponizej wklejam fragmenty z jednego z moich poprzednich postów - możesz sobie popatrzeć jak wyglądają fabryczne po 58 tys. km na gazie

      ... i jeszcze świece po 58 tys - tutaj przegiąłem - już wiem, dlaczego zalecają wymianę przy LPG co 30 tys km. Środkowej elektrody prawie nie ma, silnikiem szarpało na wolnych obrotach. Po wymianie silnik chodzi równiutko. Założone świece - identyczne z oryginałem NGK v-line nr 27

      UWAGA !!! Przy wymianie świec okazało się, że uszczelki kolektora wlotowego są nieco uszkodzone, mogły przepuszczać lewe powietrze. Kupcie komplet nowych przed wymianą.




      gdyby jeszcze Cię interesowało, jak wyglądają filtry gazu po 50 tys.

      Właśnie stuka mi 50 tys. na LPG Landi Renzo Omegas. Zgodnie z obietnicą załączam zdjęcia filterka gazu - fazy ciekłej, który wymieniłem właśnie pierwszy raz od nowości. Na pierwszym zdjęciu widać ilość zanieczyszczeń w obudowie filtra, na drugim widać sam filtr. Zanieczyszczenia to grafit, kawałki rdzy, są bardzo suche i sypkie. Przy tym stanie filtra nie było żadnych zakłóceń w pracy układu. Więc w moim przypadku będę wymieniał filtr co 50 tys. km.





      [ Dodano: Pią 15 Lip, 11 21:10 ]
      dla ciekawych - jak wygląda filtr fazy lotnej MED po przejechaniu 58 tys. km

      Podsumowanie: filtr całkowicie czysty, praktycznie jak nowy. Nie występują żadne widoczne cząstki. Ciemne pola na bibułce to klej, który ją skleja żeby byłą ciasno zwinięta. Bibułka jedynie nico zżółkła od starości i to wszystko. Następny filtr wymieniam dopiero po 80 tys, nie mniej.

      A pod spodem wrzucam jeszcze filtr benzyny - ten jest też czysty i już chyba nigdy nie zostanie ponownie wymieniony (założyłem nowy MANN)

      filtr fazy lotnej MED









      Filtr benzyny






      Pozdrawiam tom_tom

      Komentarz

      • Biszczu
        RS
        • 2011
        • 5567

        #4
        Re: Jakie świece do Octavia 1 Tour 1.6 LPG?

        Zamieszczone przez northwest
        28000KM
        Możecie coś polecić?
        jak masz tyle KM pod maską to niestety świece muszą być chyba od lokomotywy (jeśli tam są), albo od promu kosmicznego :diabelski_usmiech
        "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

        Komentarz

        • tom.tom
          Rider
          • 2009
          • 296

          #5
          aaaa 28 tys. koni to co innego !!! To takie świece tam idą:

          Pozdrawiam tom_tom

          Komentarz

          • Rosomak
            L&K
            • 2011
            • 1365
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            tom.tom, dobre!!! :haha:

            A wracając do tematu, to powiem że nie powinno stosować się do gazu innych świec niż te, które są przeznaczone standardowo dla tego silnika do spalania mieszanki benzyna-powietrze.
            Więc IMO kupić i założyć te co są standardowe!
            Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
            http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
            Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

            Komentarz

            • piotrek_os
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 8160
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Wedle katalogu do BFQ http://www.e-ngk.pl/katalogi/sam3.php
              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

              Komentarz

              • northwest
                Ambiente
                • 2010
                • 118

                #8
                no właśnie chciałem kupić te,co były oryginalnie ale sprzedawca zastrzelił mnie pytaniem o ilości włókien, jakiś wykończeniach ibrydowych (czy jakoś tak) itp... ponoć 4 włókna i świece ibrydowa są najlepsze go tego autka... to prawda? Moc podobno minimalnie lepsza...
                www.webplay.pl oraz www.stepby.pl- zapraszamy :-)

                Komentarz

                • mroko
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 659
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Tu masz oryginalne do BFQ:

                  Patrząc na numer tych świec czyli 14FGH-7DTURX wychodzi że są to świece Beru i takie wg Etki szły na pierwszy montaż.
                  A zatem z powodzeniem można kupić świce Beru o nr 14FGH-7DTURX i będziesz miał oryginał bez znaczków VW Audi tylko troche taniej.

                  Pozdrawiam
                  Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                  Komentarz

                  • tom.tom
                    Rider
                    • 2009
                    • 296

                    #10
                    Koledzy, dałem fotkę fabrycznych oryginalnych wyciągniętych z silnika BFQ w O1 z 2009 r, nie żadne Beru tylko NGK. Ale oni nadal dyskutują :hacker



                    A tak na poważnie to pewnie mają dwóch dostawców i tyle.

                    W oryginale są v-line 24 (BKUR6ET-10), ja dałem nowe v-line 27 (BKUR6ET) z powodu zmniejszonych przestrzeni pomiędzy elektrodami z 1 mm (v-line 24) do 0,8 mm (v-line 27)

                    Moim zdaniem do gazu ma być mniejszy odstęp, żeby cewka w dupe nie dostawała niepotrzebnie. A właśnie BKUR6ET (v-line 27) ma 0,8 mm. Silnik chodzi mi znacznie równiej na wolnych obrotach niż na fabrycznych BKUR6ET-10, może to właśnie z powodu odstępu.

                    Poniżej masz dane obu typów

                    BKUR6ET to v-line 27
                    Szczegóły
                    Rozwartość klucza:16,0 mm.
                    Średnica gwintu:14,0 mm.
                    Długość gwintu:19,0 mm.
                    Odstęp elektrod:0,8 mm.
                    Materiał elektrody środkowej:Nickel-Mittelelektrode.
                    Opornik:entstört, 1 kOhm.

                    BKUR6ET-10 to v-line 24
                    Szczegóły
                    Rozwartość klucza:16,0 mm
                    Średnica gwintu:14,0 mm
                    Długość gwintu:19,0 mm
                    Odstęp elektrod:1,0 mm
                    Materiał elektrody środkowej:Nickel-Mittelelektrode
                    Opornik:entstört, 1 kOhm

                    [ Dodano: Pon 05 Mar, 12 12:02 ]
                    northwest , kliknąłbyś chociaż "pomógł", do jasnej ciasnej :rant
                    Pozdrawiam tom_tom

                    Komentarz

                    • piotrek_os
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 8160
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Dzis zrobiłem wymiane świec..... troche mi z tym zeszło i po wykereceniu okazło sie, że nie wygladały tak żle - wiec spokojnie mozna było na tych swiecach jeszcze jezdzic, a miały juz przejechane 72 tys :diabelski_usmiech VW NGK
                      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                      Komentarz

                      • ahmed799
                        RS
                        • 2009
                        • 6871
                        • Ford

                        #12
                        piotrek_os, na swoich NGK które sam wymieniłem zrobiłem 86 kkm i to na LPG

                        филип
                        Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                        Komentarz

                        • piotrek_os
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 8160
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez ahmed799
                          piotrek_os, na swoich NGK które sam wymieniłem zrobiłem 86 kkm i to na LPG
                          a bo sie naczytałem, ze trza wymieniac :diabelski_usmiech i to uczyniłem - choc objawów jakis dziwnych nie było :diabelski_usmiech
                          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                          Komentarz

                          • obrus
                            Elegance
                            • 2011
                            • 783
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Gratuluję szczęścia. Wygląd świecy nie koniecznie świadczy o tym, że jeszcze może popracować.

                            Komentarz

                            • piotrek_os
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 8160
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez obrus
                              Gratuluję szczęścia. Wygląd świecy nie koniecznie świadczy o tym, że jeszcze może popracować.
                              wydaje mi się, ze autko mocniejsze.... przy gazie co 30 tys trzeba zmieniać świece?
                              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                              Komentarz

                              Pracuję...